Οι Τρεις Ιεράρχες 2015

 Εκδήλωση ολοκληρωμένη
 
0
Κατηγορία
Γιορτές
Ημερομηνία
2015-01-30 08:00

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ

Εκκλησιασμός και Εορταστική εκδήλωση

οργάνωση και επιμέλεια εκδήλωσης  : Μπέργιου Β , θεολόγος .

Ηχητική παρουσίαση(Αφόρμηση) : εικόνων των τριών ιεραρχών –απολυτίκιο των τριών ιεραρχών

ΜΗΝΥΜΑ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ (30 Ιανουαρίου 2015)

Προς τους μαθητές και τις Μαθήτριες όλων των ελληνικών Σχολείων

Αναγνώσθηκε από τη μαθήτρια Γιάχο Στέλλα του Γ1, του 6ου Γυμνασίου .

Ηχητική παρουσίαση : (Παιδαγωγικοί και μαθησιακοί Στόχοι) :

«  Στο σύγχρονο κόσμο μας, προβάλλει ,περισσότερο από ποτέ, επιτακτική η ανάγκη για ουσιαστική και ποιοτική αγωγή των ανθρώπων και των κοινωνιών, για παιδεία που να καθιστά δυνατή την αντιμετώπιση της βαθιάς κρίσης και κοινωνικών προβλημάτων σε τοπικό επίπεδο αλλά και παγκόσμιο επίπεδο. Ως απάντηση , στο τεράστιο θέμα της αγωγής , παρά τις προσπάθειες απαξίωσης της ελληνοχριστιανικής παράδοσης και του πολιτισμού, προτάσσουμε τους Οικουμενικούς διδασκάλους μας, εκφραστές ενός προτύπου ανθρώπου, ενός πολιτισμού, μιας αγωγής, που αφορά την   ολόπλευρη ανάπτυξη και ολοκλήρωση του Ανθρώπου επωφελεία του ίδιου, αλλά και κυρίως επωφελεία του κοινωνικού συνόλου.

Οι Τρεις τους με τη διδασκαλία, τη ζωή και το έργο τους  υπήρξαν πρότυπα αγιότητας, παιδείας αλλά και κοινωνικοκεντρικού βίου .

Αφενός διακρίθηκαν για την παιδεία τους, την καλλιέργειά και το εύρος των γνώσεών τους, κατέχοντας συγχρόνως την χριστιανική και την ελληνική σοφία.  Αφετέρου νοηματοδότησαν τον αρχαίο κλασικό κόσμο και διέσωσαν αξίες με πανανθρώπινο περιεχόμενο, συνδέοντας την ελληνική παιδεία με τη χριστιανική πίστη. Οι παιδαγωγικές τους απόψεις , οι προβληματισμοί και οι προτάσεις που απορρέουν από τα κείμενά τους απηχούν τις πιο προωθημένες της εποχής μας στις επιστήμες της Παιδαγωγικής και της Ψυχολογίας.»

ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

Ομιλία που εκφωνήθηκε των Τριών Ιεραρχών, από την μαθήτρια Πάντου Φρειδερίκη του Γ3΄ με θέμα : τη διαχρονικότητα , τη ριζοσπαστικότητα και τη σπουδαιότητα των μηνυμάτων τους, καθώς εμπνέουν τρόπο του είναι , ποιότητα στη βιωτή του ανθρώπου ,πολιτισμό.

Παραθέτουμε απόσπασμα αυτής:

«Λαμπρή και ευφρόσυνη η σημερινή ημέρα, και ανάλογα αισθήματα χαράς θα έπρεπε, να γεννά στις ψυχές, όσων τιμούν τα ιερά πρόσωπα: το Μεγάλο Βασίλειο, Αρχιεπίσκοπο Καισαρείας της Καππαδοκίας, τον Άγιο Γρηγόριο το Θεολόγο, Αρχιεπίσκοπο Κωνσταντινουπόλεως, και τον Άγιο Ιωάννη το Χρυσόστομο, Αρχιεπίσκοπο, επίσης, Κωνσταντινουπόλεως. Ωστόσο, την πνευματική λαμπρότητα και ευφροσύνη του φετινού μας εορτασμού σκιάζουν γεγονότα της επικαιρότητας, σε  διεθνές  και τοπικό επίπεδο, καθώς πληθαίνουν οι πράξεις βίας και οι φρικαλεότητες που διαπράττονται στο όνομα της θρησκείας ή της κοινωνικής δικαιοσύνης, τα μέτρα καταπίεσης, χειραγώγησης, πολιτικού συντηρητισμού και αυταρχισμού με θρησκευτική ή πολιτική προέλευση.

Ορμώμενοι  λοιπόν από τα εν λόγω γεγονότα και την οικονομική, πολιτική, πολιτιστική και κοινωνική κρίση που ταλανίζει τη χώρα μας θα επιχειρήσουμε :

Αφενός μια ιδιότυπη προσέγγιση του επίκαιρου ζητήματος της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης από την πλευρά της χριστιανικής διδασκαλίας, εκφραστές της οποίας υπήρξαν οι σήμερα τιμώμενοι Τρεις Ιεράρχες. Αφετέρου  την κα­τα­δί­κη της βί­ας , απηχώντας το αίτημα για ειρήνη κυρίαρχο στον πάντα επίκαιρο λόγο των Οικουμενικών μας διδασκάλων……..»

Η ομιλία  βασίστηκε και είναι εμπνευσμένη από το έργο του εκλεκτού θεολόγου – Εκπαιδευτικού Μπερκουτάκη Μιχαήλ:

1. ΛΟΓΟΣΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣΕΠΙΤΗΜΝΗΜΗΤΗΣΕΟΡΤΗΣΤΩΝΤΡΙΩΝΙΕΡΑΡΧΩΝ- Ἤγουν, περί κρίσεως καί πυραμίδος ἐπουρανίου που εκφωνήθηκε στο Καράτουλα Ηλείας την Παρασκευή 28  Ιανουαρίου 2011 κατά την εορτή των Τριών Ιεραρχών

Πηγή : http://www.egolpion.com/ierarxes_krisews.el.aspx

2. ΛΟΓΟΣ ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ ΕΠΙ ΤΗ ΜΝΗΜΗΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ- «Ἤγουν, περὶ βίας καὶ πλάνης δαιμονικῆς» ,η οποία ἐκ­φω­νή­θη­κε στὸ Κα­ρά­του­λα Ἠ­λεί­ας τὴν Πέμ­πτη 30/01/2014 κα­τὰ τὴν ἑ­ορ­τὴ τῶν Τρι­ῶν Ἱ­ε­ραρ­χῶν.

Πηγή: http://www.egolpion.com/F877B4E8.el.aspx#ixzz3QNd1pmc3

*  ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤHN ΠΡΩΤH ΚΑΙ ΤΡΙΤΗ ΟΜΙΛΙA ΑΠΟ ΜΙΑ ΤΡΙΑΔΑ ΟΜΙΛΙΩΝ, ΠΟΥ ΣΚΟΠΟ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΟΥΝ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΗ ΛΕΓΟΜΕΝΗ "ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΒΙΟΥ", ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ 

 Επιτρέπεται η ακριβής ηλεκτρονική και έντυπη αναπαραγωγή του κειμένου με την προϋπόθεση ότι θα ΔΙΑΝΕΜΕΤΑΙ ΔΩΡΕΑΝ και θα μνημονεύεται ως πηγή προέλευσής του η ιστοσελίδα: www.egolpion.com


ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ –ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

 

1η2ηΔραστηριότητα

Η γιορτή των τριών Ιεραρχών - Γιορτή των Ελληνικών Γραμμάτων

 Στις 30 του Γενάρη η Εκκλησία μας γιορτάζει τη μνήμη των τριών Ιεραρχών. Η γιορτή τους λέγεται και Γιορτή των Γραμμάτων, γιατί και οι τρεις Ιεράρχες ήταν μεγάλοι  Δάσκαλοι  και  Πατέρες  της Εκκλησίας.Οι τρεις Ιεράρχες είναι ο Μέγας Βασίλειος, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος και ο Γρηγόριος ο Θεoλόγoς.

 Είχαν και οι τρεις τους πολύ καλές μητέρες που τους βοήθησαν να γίνουν καλοί άνθρωποι και ν' αγαπήσουν τα γράμματα και το Χριστό.Σπούδασαν στις πιο μεγάλες σχολές της εποχής τους. Αγάπησαν το Χριστό και τα Ελληνικά Γράμματα. Βοήθησαν τους φτωχούς και όλους όσους είχαν την ανάγκη τους.

 Mέγας Βασίλειος:Γεννήθηκε στην Καισαρεία της Καππαδοκίας το 329 μΧ. Σπούδασε Ρητορική, Γραμματική, Αστρονομία, Φιλοσοφία, Ιατρική και Γεωμετρία. Διακρίθηκε για την αφοσίωση του στην ορθόδοξη πίστη μας αλλά και για το πλούσιο φιλανθρωπικό του έργο, μοιράζοντας όλη την περιουσία του στους φτωχούς. Ίδρυσε τη Βασιλειάδα, ένα πολύ μεγάλο φιλανθρωπικό ίδρυμα, που περιλάμβανε νοσοκομεία, ορφανοτροφείο, ξενώνες, γηροκομείο και είχε σκοπό τη δωρεάν περίθαλψη όσων είχαν ανάγκη. Πέθανε την 1η Ιανουαρίου το 379 και η εκκλησία μας τιμά τη μνήμη του κάθε πρώτη του Γενάρη.

 Γρηγόριος ο Θεολόγος:Γεννήθηκε στη Ναζιανζό της Καππαδοκίας το 329 μΧ. και σπούδασε στα καλύτερα σχολεία της εποχής του. Μετά τις σπουδές του έμεινε για δέκα χρόνια στη Αθήνα διδάσκοντας ρητορική. Αργότερα πήγε στον Πόντο, όπου συνάντησε το φίλο του Βασίλειο και έμεινε μαζί του. Ο Γρηγόριος βοήθησε στην αντιμετώπιση της αίρεσης του Αρείου στην Κωνσταντινούπολη, Με τα φλογερά του κηρύγματα έκανε αρκετούς Αρειανούς να πιστέψουν στη σωστή διδασκαλία. Έτσι οι χριστιανοί τον ονόμασαν θεολόγο. Πέθανε στις 25 του Γενάρη το 391, σε ένα ερημικό μέρος, όπου ασκήθηκε στην προσευχή, τη νηστεία και τη μελέτη. Η εκκλησία μας τιμά τη μνήμη του στις 25 του Γενάρη.

 Ιωάννης ο Χρυσόστομος:Γεννήθηκε στην Αντιόχεια της Συρίας. Σπούδασε Ρητορική και θεολογία και μετά έζησε σε διάφορα μοναστήρια. Έγραψε πολλά βιβλία καθώς και την κυριακάτικη λειτουργία της εκκλησίας μας. Εκφωνούσε ωραίους θρησκευτικούς λόγους. Ο κόσμος έλεγε χαρακτηριστικά ότι από το στόμα του « έρεε χρυσός » και έτσι ονομάστηκε Χρυσόστομος. Εξορίστηκε στον Πόντο και μετά στην Αρμενία, όπου και πέθανε εξασθενημένος σε ηλικία 62 χρονών. Η εκκλησία μας τιμά τη μνήμη του στις 13 Νοεμβρίου.

 

Η Γιορτή των τριών Ιεραρχών - Γιορτή των Ελληνικών Γραμμάτων

 Στις 30 του Γενάρη η Εκκλησία μας γιορτάζει τη μνήμη των τριών Ιεραρχών. Η γιορτή τους λέγεται και Γιορτή των Γραμμάτων, γιατί και οι τρεις Ιεράρχες ήταν μεγάλοι  Δάσκαλοι  και  Πατέρες  της Εκκλησίας.

Οι τρεις Ιεράρχες είναι ο Μέγας Βασίλειος, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος και ο Γρηγόριος ο Θεoλόγoς.

Είχαν και οι τρεις τους πολύ καλές μητέρες που τους βοήθησαν να γίνουν καλοί άνθρωποι και να αγαπήσουν τα γράμματα και το Χριστό.

Σπούδασαν στις πιο μεγάλες σχολές της εποχής τους. Αγάπησαν το Χριστό και τα Ελληνικά Γράμματα. Βοήθησαν τους φτωχούς και όλους όσους είχαν την ανάγκη τους.

 Ο Βασίλειος ίδρυσε νοσοκομεία, ορφανοτροφεία και σχολεία. Για το σπουδαίο του έργο η εκκλησία μας τον ονόμασε Μέγα.

 Ο Ιωάννης είχε το χάρισμα να μιλά πολύ όμορφα και γι’ αυτό ονομάστηκε Χρυσόστομος.

 Ο Γρηγόριος έπεισε τους ανθρώπους ότι ο Χριστός είναι Θεός γι’ αυτό και ονομάστηκε Θεολόγος.

Εργασία Α:

Λεξιλόγιο: Μέγας Βασίλειος, Ιωάννης Χρυσόστομος, Γρηγόριος Θεολόγος, ελληνικά γράμματα, 30, Γενάρη, γραμμάτων.

 Οι τρεις Ιεράρχες είναι ο ......................... ............................, ο ......................... ....................... και ο ................................ .................................

  1. Η γιορτή των τριών Ιεραρχών λέγεται και γιορτή των ................................. γιατί και οι τρεις προστάτευσαν τα ............................... ..............................
  2. Γιορτάζουμε τους τρεις Ιεράρχες στις ............ του ...............................

Εργασία Β:

 Συνδέω κάθε Ιεράρχη με το επίθετό του:

 

Ιωάννης                                                          Μέγας

 

Γρηγόριος                                                       Χρυσόστομος

 

Βασίλειος                                                        Θεολόγος

 

  1. Υπογραμμίζω το σωστό σε κάθε περίπτωση:

 

Α. Ο Ιωάννης λέγεται Χρυσόστομος γιατί: είχε χρυσό στόμα, μιλούσε πολύ ωραία.

Β. Ο Βασίλειος ονομάζεται Μέγας γιατί: ήταν πολύ ψηλός, έκανε σπουδαίο έργο.

Γ. Ο Γρηγόριος ονομάζεται Θεολόγος γιατί: ήταν γιος του Θεού, έπεισε τους Χριστιανούς ότι ο Χριστός ήταν Γιος του Θεού.

Δ. Η μνήμη των τριών Ιεραρχών γιορτάζεται στις: 25 Μαρτίου, 30 Ιανουαρίου.

 

Όνομα: .....................................................................................................  Ημερομηνία:............................

 

Οι τρεις Ιεράρχες και η σημασία της ΜόρφωσηΣ

 

Όσο ζούσαν, οι Τρεις Ιεράρχες μελετούσαν και καλλιεργούσαν το πνεύμα Ήταν μεγάλοι δάσκαλοι που μας άφησαν πολλές πολύτιμες συμβουλές. Αυτό που τόνισαν και οι τρεις τους περισσότερο απ' όλα ήταν η μεγάλη σημασία που έχει να διαβάζει κανείς και να είναι μορφωμένος.

Μιλώντας για το καθήκον των γονιών ο Μέγας Βασίλειος είπε: «Οι γονείς που έφεραν στον κόσμο τα παιδιά τους πρέπει να φροντίζουν ώστε αυτά να μορφώνονται.»

Ενώ ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος πρόσθεσε: «Οι γονείς που δε φροντίζουν για τη μόρφωση των παιδιών τους θεωρούνται φονιάδες. Γιατί η μόρφωση είναι εκείνη που θα καλλιεργήσει την ψυχή του παιδιού.»

Βέβαια, ξέρανε πολύ καλά ότι είναι δύσκολος ο δρόμος προς τη γνώση. Όσο δύσκολος όμως κι αν είναι, αξίζει να τον ακολουθήσουμε. Γιατί μόνο έτσι θα μπορέσουμε να γίνουμε ολοκληρωμένοι άνθρωποι.

Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος ρωτάει: «Πες μου, ποιος έμαθε γράμματα χωρίς κόπο και πολύ διάβασμα;»

Η απάντηση στην ερώτηση του είναι φυσικά: 'κανείς'. Όλοι ξέρουμε ότι μερικές φορές το διάβασμα είναι δύσκολο και ίσως βαρετό.

Αλλά ο Γρηγόριος ο Θεολόγος εξηγεί: «Στολίστε τις ψυχές των παιδιών με την κατάλληλη μόρφωση κι όλα τα άλλα θα ακολουθήσουν.»

Τι σημαίνει σωστός χαρακτήρας

Δεν μίλησαν, όμως, μόνο για το μεγάλο ρόλο της μόρφωσης αλλά και για το τι σημαίνει 'σωστός χαρακτήρας'. Μας διδάσκουν, λοιπόν, ότι πρέπει να είμαστε φιλάνθρωποι και να βοηθούμε τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη: αυτούς που δεν έχουν φαγητό να φάνε και ρούχα να ντυθούνε.

Ο Μέγας Βασίλειος είπε: «Εκείνος που βγάζει τα ρούχα από κάποιον και τον αφήνει γυμνό είναι λωποδύτης. Το ψωμί που κρατάς ανήκει στον πεινασμένο. Τα ρούχα που φυλάττεις ανήκουν στους γυμνούς. Τα πολλά παπούτσια που έχεις ανήκουν στους ξυπόλητους. Τα πολλά χρήματα που έχεις δεν είναι δικά σου. Ανήκουν σε αυτούς που έχουν ανάγκη.»

Ταυτόχρονα, ο Γρηγόριος ο Θεολόγος λέει: «Να τιμούμε τη μητέρα μας. Ο καθένας έχει τη δική του μητέρα. Όλοι όμως έχουμε κοινή μητέρα την Πατρίδα. Και αυτή πρέπει να την τιμούμε ιδιαίτερα.

Το να ευχαριστιέται κανένας από την κακία σημαίνει πως έχει φτάσει σε χειρότερη κακία.»  
Και ο Μέγας Βασίλειος για την αγάπη του Χριστού: «Όταν πρόκειται για την αληθινή πίστη του Χριστού μας ούτε πείνα, ούτε φυλακή ,ούτε εξορία, ούτε κι αυτός ο θάνατος μας τρομάζει.»

3ηΔραστηριότητα

 

«Αυτό κάνουν οι πλούσιοι. Μαζεύουν τα αγαθά που είναι κοινά για όλους τους ανθρώπους και τα θεωρούν αποκλειστικά δικά τους... Αν αυτός που απογυμνώνει τον ντυμένο ονομάζεται λωποδύτης, αυτός που δεν ντύνει το γυμνό, αν και μπορεί να το κάνει, δεν είναι το ίδιο; Το ψωμί που φυλάς στην αποθήκη σου είναι του φτωχού. Τα ρούχα που κρατάς κρυμμένα στην αποθήκη σου είναι του γυμνού. Τα υποδήματα που σαπίζουν αχρησιμοποίητα είναι του ξυπόλυτου. Τα χρήματα που κρύβεις βαθιά στη γη είναι του φτωχού. Λοιπόν, τόσους αδικείς, όσους θα μπορούσες να βοηθήσεις και το αρνήθηκες»

   (Εις το «καθελώ μου τας αποθήκας», Β.Ε.Π.Ε.Σ.

τόμ. 54, εκδ. Απ. Διακονίας, Αθήνα 1976, σελ. 64-65, 7-8).

 

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ

 

 

 

Ποιον θεωρεί ο Μ Βασίλειος επίσης λωποδύτη:

 

  1. τον ληστή
  2. τον άδικο
  3. τον ατομιστή, αδιάφορο και πλεονέκτη

 

Ο Μ. Βασίλειος θεωρεί τα αγαθά …………… για ………….τους ανθρώπους.

 

«Δείτε, λοιπόν, πώς οι δικές μας αμαρτίες άλλαξαν και τη φύση, ακόμη και το κλίμα έγινε εχθρικό. Ο Χειμώνας δεν είναι υγρός και ξερός, αλλά γεμάτος παγωνιά και χωρίς χιόνια και βροχές. Η Άνοιξη έχει ζέστη, όχι όμως τις απαιτούμενες βροχές. Η ζέστη και το κρύο ξεπέρασαν τα φυσιολογικά όρια και βλάπτουν θανάσιμα τους ανθρώπους. Ποια είναι, λοιπόν, η αιτία αυτής της αταξίας και αναστάτωσης; Από πού προέρχονται τα καινοφανή αυτά φαινόμενα; Ως μυαλωμένοι άνθρωποι ας ερευνήσουμε. Μήπως ο κυβερνήτης του κόσμου δεν υπάρχει; Μήπως ο αριστοτέχνης Θεός λησμόνησε την Πρόνοιά Του;… Σώφρων άνθρωπος δεν μπορεί να το υποστηρίξει. Αντίθετα, είναι ολοφάνερες οι αιτίες τους. Αν και κερδίζουμε, δε δίνουμε τίποτα σε κανέναν. Αν και επαινούμε τις ευεργεσίες, τις στερούμε από αυτούς που τις χρειάζονται. Αν και ελευθερωθήκαμε, είμαστε άσπλαχνοι απέναντι στους δούλους. Όταν πεινάμε, τρώμε, αλλά περιφρονούμε το φτωχό. Αν και ο Θεός είναι πλούσιος χορηγός, είμαστε σφιχτοχέρηδες και αδιάφοροι στις ανάγκες των φτωχών… Οι αποθήκες μας είναι γεμάτες από αγαθά, αλλά δεν ελεούμε αυτόν που στενάζει από τη δυστυχία. Γι' αυτό και η δίκαιη κρίση μας απειλεί. Γι' αυτό και ο Θεός δεν ανοίγει το χέρι Του. Εμείς αποκλείσαμε την αγάπη προς τον διπλανό μας ως αδελφό μας. Γι' αυτό και τα χωράφια μας είναι ξερά, γιατί πάγωσε η αγάπη ανάμεσά μας»

(Ομιλία εν λιμώ και αυχμώ, Β.Ε.Π.Ε.Σ. τόμ. 54, εκδ. Απ. Διακονίας, Αθήνα 1978, σσ. 78, 79).

 

Σύμφωνα με τις οικολογικές και θεολογικές απόψεις του Μ. Βασιλείου ποιος είναι υπεύθυνος για την καταστροφή της φύσης :

 

  1. Ο  Θεός
  2. Ο άνθρωπος

 

Ποια θεωρεί τη βασική αιτία της οικολογικής καταστροφής ……………………………………………

 

«Αυτός που αγαπάει τον συνάνθρωπό του δεν κατέχει τίποτε περισσότερο από αυτόν… Όσο κάποιος πλεονάζει στον πλούτο, τόσο υστερεί στην αγάπη»

 

(Προς τους πλουτούντας, Β.Ε.Π.Ε.Σ.

 

τόμ. 54, εκδ. Απ. Διακονίας,

 

Αθήνα 1976, σελ. 67, 1).

 

Ποιο  θεωρεί  ο Μ. Βασίλειος κυριότερο  εμπόδιο  προσφορά αγάπης:

 

  1. τον πλούτο
  2. τη φτώχεια
  3. την πλεονεξία

 

«Τελειότατη κοινωνία ονομάζω αυτήν, όπου έχει καταργηθεί η ιδιοκτησία, έχουν εκλείψει οι προσωπικές διαφορές και έχουν εξαφανιστεί οι έριδες και οι φιλονικίες. Είναι η κοινωνία, όπου όλα είναι κοινά, οι ψυχές, οι γνώμες, τα σώματα, και όλα εκείνα με τα οποία τρέφονται τα σώματα. Κοινός είναι ο Θεός, κοινή η ευσέβεια, κοινή η σωτηρία, κοινά τα αγωνίσματα, κοινοί οι πόνοι, κοινά τα στεφάνια της δόξας. Οι πολλοί ένας είναι και αυτός ο ένας δεν υπάρχει μόνος του, αλλά ζει μέσα στους πολλούς»

(Ασκητικές Διατάξεις, Β.Ε.Π.Ε.Σ.

τόμ. 57 σσ. 42-43, 1).

 

Τελειότατη κοινωνία για το Μ Βασίλειο είναι αυτή που λείπουν η ι……………., οι έ………………., οι φ……………… και όλα είναι κ………..

 

Οι πολλοί είναι ………..και αυτός ο ένας δεν υπάρχει μόνος του, αλλά ζει μέσα στους …………….

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ:

 

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ:

 

Ακολούθησε η κοπή πίτας, από το Δ/ντή κ. Μιχάλη Ιωάννη, με τη συμμετοχή του συλλόγου καθηγητών, του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, τους οποίους ευχαριστούμε θερμά για την προσφορά της, και των παιδιών μας.

 

 
 

Λίστα από Συμμετέχοντες

 Καμία συμμετοχή 
 

Powered by iCagenda

Дървени летви - колчета http://www.emsien3.com/letvi от ЕМСИЕН-3
Дюшеме http://www.emsien3.com/дюшеме от EMSIEN-3